Friday, February 27, 2009

Bisnes Aku... Rezeki Aku... Hidup Aku...



Nie la salah satu perniagaan yang aku jalankan selama nie. Alhamdulillah, setakat nie aku dah ada kanopi, kerusi, meja mist cooling fan, PA Sistem sendiri. Lepas la nak cover 2 majlis perkahwinan kan dan juga menjadikan "side income" terpenting dalam hidup aku... Kepada kengkawan, kalau ada majlis nak buat, call je aku... insyaallah, kalau aku ada kelapangan... aku buat le dengan special price.... hehehehe... Tapi aku tanak berjanji la kan... sebab aku terikat kontrak ngan Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) sampai tahun 2010. So, permintaan daripada pihak DBKL wajib aku dahulukan sebab dah jadi mandatori dah nie....
Kehidupan aku lak, hari sabtu dan ahad merupakan hari tersibuk dalam hidup aku. Orang lain bercuti dan aku lak sibuk mencari rezeki. Sebab hari - hari tersebutlah yang orang buat majlis. Kalau hari keje, kucing je la datang makan... hehehehehe....



Oh ye.... Aku bekerja dengan company Sound Dimension dan skang nie aku jaga anak syarikatnya iaitu Nusantara Music. Dah hampir 10 tahun dah aku bekerja dengan syarikat nie dan pada tahun 2006 (30 Jun), aku bukak syarikat sendiri hasil perkongsian dengan ayahanda aku iaitu Nira Ventures Sdn Bhd. Syarikat aku menawarkan perkhidmatan seperti berikut :

1. PA Sistem
2. Lampu Pentas
3. Pentas
4. Banner, Backdrop Printing dan Bunting (partnership)
5. Katering (partnership)
6. Kanopi, Kerusi, Meja, Scallop dan lain - lain
7. Mist Cooling Fan
8. Tempahan Baju, Cetakan dan lain - lain (partnership)

Ketemu lagi di lain masa.....

No comments: